BETA
 
SOLO 5
BETA - Centralka jest idealnym rozwiązaniem dla małych i średnich firm. BETA zapewni firmie dostęp do najlepszych rozwiązań w zakresie organizacji łączności. Modułowa budowa, elastyczne oprogramowanie pozwolą dostosować system do aktualnych potrzeb użytkownika. Pomimo tego, że BETA jest centralą małej pojemności, jej funkcjonalność można porównać do dużych cyfrowych systemów telekomunikacyjnych.

Konfiguracja

  • 2 lub 4 analogowe linie miejskie
  • 6 do 16 analogowych linii wewnętrznych
  • do 2 linii miejskich ISDN BRI (2B+D)
  • do 8 aparatów systemowych

Wyposażenie standardowe

W skład wyposażenia standardowego centrali wchodzą:

  • przełącznica z zabezpieczeniami wewnętrznymi
  • wybieranie DTMF oraz impulsowe dla linii miejskich i wewnętrznych
  • system DISA z zapowiedzią głosową
  • system taryfikacji i rejestracji z buforem około 11 000 rozmów
  • wejście audio - umożliwiające podłączenie zewnętrznego źródła dźwięku,
  • program komputerowy DoCent przeznaczony do konfiguracji centrali oraz BilCent do zarządzania bilingiem
  • wejście dla sygnału z centrali alarmowej.

Wyposażenie dodatkowe

Wyposażenie dodatkowe centrali poszerza zakres jej usług, nie jest jednak konieczne do funkcjonowania systemu. W skład wyposażenia dodatkowego BETY wchodzą: pakiety obsługi aparatów systemowych, dodatkowa zapowiedź głosowa, moduł automatycznego transferu faksu, moduł teletaksy, zabezpieczenia odgromowe, adaptery bramofonu, wyposażenie ISDN, pakiet CLIP_LW-LCR.

Wyposażenie ISDN

BETA może współpracować z ISDN - cyfrową siecią z integracją usług. W centrali od strony linii miejskich można zastosować wyposażenie dla 1 łącza ISDN (2B+D), dla 2 łączy ISDN (2B+D) lub dla 1 łącza ISDN (2B+D) i 2 analogowych linii miejskich.

Zastosowanie łączy ISDN umożliwia dostęp do: MSN oraz DDI - usług pozwalających na przyznanie abonentom wewnętrznym centrali niezależnych numerów oraz CLIP - prezentacji numeru abonenta wywołującego na wyświetlaczach aparatów systemowych.

Programowanie

Wszystkie zmiany związane z konfiguracją, aktualizacją oprogramowania dokonywane są za pomocą komputera PC. Proces wspomaga bezpłatna aplikacja DoCent, dzięki której można ustawiać takie parametry centrali jak: konfiguracja, tryb pracy, uprawnienia poszczególnych abonetów, plan numeracji itp. BETA posiada pamięć typu FLASH, która pozwala na elastyczne konfigurowanie centrali oraz aktualizację oprogramowania bez wymiany pamięci.

Organizacja ruchu telefonicznego

BETA pozwala zorganizować ruch telefoniczny w firmie zgodnie z Twoimi wymaganiami. Ustawienie centrali możesz dostosować do charakteru pracy firmy, natężenia ruchu, pory doby, świąt itp. Połączenia przychodzące mogą być obsługiwane przez telefonistkę, system DISA lub kierowane bezpośrednio do abonenta wewnętrznego (DDI). Ponadto BETA umożliwia zastosowanie wielu innych rozwiązań, które ułatwią organizację łączności w Twojej firmie, są to między innymi grupy wspólnego wywołania, podział linii wychodzących na wiązki, gorące linie, zestawianie telekonferencji itp.

Program Redukcji Kosztów

BETA posiada Program Redukcji Kosztów, który umożliwia indywidualne rozliczanie poszczególnych abonentów centrali, wydruk kosztów rozmów telefonicznych oraz restrykcje wybranych połączeń. W buforze centrali, o pojemności około 11 000 rozmów, przechowywane są informacje o numerze abonenta wywoływanego, czasie trwania połączenia oraz koszcie. Dodatkowo istnieje możliwość wprowadzenia restrykcji połączeń wychodzących. Mogą one dotyczyć wybranych abonentów i przybierać różne formy: blokada połączeń audiotele, sieci komórkowych, międzynarodowych, międzymiastowych itp.

Identyfikacja numerów i wybór najtańszej drogi połączeniowej

Pakiet CLIP_LW-LCR dla centrali BETA łączy dwie istotne funkcje:

  • przekazywanie identyfikacji numeru abonenta dzwoniącego z linii ISDN (CLIP FSK) na analogowe porty wewnętrzne - umożliwia stworzenie systemu informacji o abonencie dzwoniącym przy zastosowaniu tańszych od systemowych aparatów analogowych, odbierających CLIP w systemie FSK
  • LCR - wyboru najtańszej drogi połączeniowej - centrala automatycznie kieruje ruch wychodzący do sieci zdefiniowanych wcześniej operatorów. Połączenia lokalne, międzymiastowe, międzynarodowe czy do sieci komórkowych moga trafiać do różnych operatorów bez konieczności wybierania dodatkowych prefiksów.

Zdalne logowanie

Centrala BETA umożliwia abonentowi, który dzwoni z miasta, zalogowamie się i otrzymanie uprawnień abonenta wewnętrznego centrali. Zalogowany abonent ma dostęp do następujących czynności:

  • ponowne wyjście na miasto poprzez centralę abonencką i zestawienie połączenia międzymiastowego, międzynarodowego lub na telefony komórkowe na koszt centrali
  • zmiana trybu pracy centrali
  • zablokowanie/odblokowanie aparatu określonego abonenta.

Powiadomienie o alarmie

Niezależnie od przyznanych uprawnień zawsze można korzystać z numerów alarmowych 997, 998, 999. Oprócz wymienionych numerów użytkownik ma do dyspozycji jeszcze 57 numerów alarmowych typu 9xx. Jak je wykorzystać? Najlepiej zaprogramować jako numery do firm ochroniarskich, kluczowych osób w firmie, właścicieli.

BETA jest przystosowana do współpracy z systemem alarmowym. W przypadku włamania, pożaru itp. centrala automatycznie zestawi połączenie do wybranych osób. Maksymalnie można zdefiniować 6 osób, a dla każdej z nich 3 numery.

Współpraca z urządzeniami zewnętrznymi

BETA jest przystosowana do współpracy z szeroką gamą urządzeń zewnętrznych, co znacznie zwiększa jej funkcjonalność. Do centrali można podłączyć: komputer PC, bramofony, bramkę GSM, UPS, max 8 aparatów systemowych, System KIRK 500 DECT, system alarmowy, zewnętrzne źródło dźwięku np. odtwarzacz CD.

 
LEMONSPORT
create create create
 
create